Çözüm Ortakları

ValueHealth, uzun soluklu bir etki yaratmada fikirlerin, yaklaşımların ve yöntemlerin önemli olduğuna inanır. Bu kritik girdilerin sağlanması için de, kendi vizyonunu ve değerlerini paylaşan danışmanlarla işbirliği yapar.

Çözüm Ortaklarımız; strateji, organizasyon ve liderlik, tıbbi yönetim, teknoloji, satın alma ve lojistik, pazarlama ve mali işler gibi konularda bizleri destekleyen kıdemli uzmanlardan oluşur.

Müşterilerimize sunduğumuz proje ekiplerinde ihtiyaca göre, hem kendi yönetimimizden, hem de danışmanlarımız arasından seçtiğimiz kişiler yer alır. Müşteriye istediği hizmet kalitesi ve sonuçların sunulmasında ise sorumluluk, her zaman, ValueHealth yönetiminindir.

Çözüm Ortaklarımız arasında yer alan danışmanlarımızdan bazıları aşağıdadır:

H. Erdal Akalin, MD, FACP, FIDSA, FEFIM (h)
Danışman

Prof. Dr. Erdal Akalın sağlık sektöründe 40 yıldan fazla tecrübeye sahiptir ve akademik çalışmalar, ilaç sektöründeki araştırmalar ve yöneticilik alanlarındaki başarılı çalışmalarıyla, sektörün en vizyoner liderlerinden biri olarak tanınmaktadır.

Sn. Akalın halen, ilaç ve sağlık hizmet sunumu alanlarında uluslararası akademik danışmanlık yapmaktadır.

Kendisi daha önce, 2007-2009 yılları arasında, üniversitenin rektör yardımcısı olarak görev yaptığı Acıbadem Üniversitesi’nde çalışmıştır.

Sn. Akalın 1994’den 2007’ye kadar Pfizer Global Pharmaceuticals’da bilimsel danışman olarak hizmet vermiştir. Orada olduğu sürece meslektaşlarının üçü ile “Antibiyotikte Mükemmellik Merkezi”ni kurmuş ve çeşitli yenilikçi uygulamalar başlatmıştır. Kendisi aynı zamanda, antibiyotik araştırma ve geliştirmesi, sonuç araştırmaları, sağlık politikaları geliştirilmesi ve sağlık ekonomileri araştırmaları konularında çalışan global/Avrupalı ekibin üyesi olarak yer almıştır. Pfizer’a danışmanlık yaparken, küresel sağlık sistemleri ve politikaları konusunda bilgi birikimini artırıp, ülkelerarası kıyaslama yapma fırsatını da bulmuştur.

Sn. Akalın 1970’de Hacettepe Üniversitesi tıp fakültesinden mezun olmuştur. Daha sonra Chicago’daki Illinois Üniversitesi’ne başlamış ve 1971-1974 arasında iç hastaliklari uzmanlık eğitimini ve 1974-1976 arasında infeksiyon hastalıklarda üst ihtisas eğitimini almıştır. Sonrasında Türkiye’ye dönen Sn. Akalın Hacettepe’de 1976’da öğretim üyesi, 1980’de doçent olmuştur. 1981-1983 arasındaysa ABD’ye geri dönerek, Chicago’daki Illinois Üniversitesi’nde öğretim üyesi olarak çalışmıştır.

1983’de Hacettepe’ye geri döndükten sonra Sn. Akalın, Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Hacettepe Üniversitesi Hastanelerinin infeksiyon hastalıkları bölümünü kurmuş ve 1994’e kadar bu bölümü yönetmiştir.

Sn. Akalın hem 1980’deki doçentliğini hem de 1988’deki dahiliye profesörlüğünü Hacettepe’den almıştır.

Üyelikler

Sn. Akalın ulusal ve uluslararası düzeylerde çeşitli bilimsel organizasyonun üyesidir. Türk Dahiliye Kurumunun (2008-2010) eski başkanı ve dört yıl boyunca kurumun Kurul İnceleme Komitesinin eş-başkanı olmuştur. 2010’dan 2012’ye kadar Avrupa Klinik Mikrobiyoloji ve Bulaşıcı Hastalıklar Derneği’nin (ESCMID) klinik uygulama kılavuzları koordinatörü olarak görev yapmıştır. Halen Avrupa Dahiliye Okulu’nun (ESIM) direktörüdür

Amerikan Hekimler Koleji (ACP) ve Amerika Bulaşıcı Hastalıklar Derneğinin (IDSA) üyesi ve Avrupa Dahiliye Federasyonunun (EFIM) onursal üyesidir.

Ödüller ve Takdirler

Sn. Akalın ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde 250’den fazla makale ve 52 kitap bölümü yayınlamıştır; 8 kitabın ise başyazarıdır. Ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda 550’den fazla bildiri sunmuştur.

Sn. Akalın birçok prestijli ödül ve takdir almıştır. Bunların arasında Prof. Enver Tali Çetin Konferansı (2003), Prof. M. Şeref Zileli Konferansı (2011), Füsun Sayek Bilim ve Hizmet Ödülü (2008), International Society Meziyetli Üye Ödülü (2007), Avrupa Dahiliye Federasyonu Onursal Üye Ödülü (2009) sayılabilir.

Ian Broomfield – CPA
Danışman

Sn. Broomfield’in şirketlerin kurtarılması ve dönüşümü alanında 25 yıldan fazla tecrübesi bulunmaktadır. Strateji, çalışma sermayesi, operasyonel ve performans yönetimi sorunlarıyla karşılaşan kurumların paydaşlarına etkin ticari çözümler sağlamadaki tecrübe ve başarısını görev aldığı projelerin niteliğinde de gözlemek mümkündür.

Sn. Broomfield, PricewaterhouseCoopers’da Finansal Danışmanlık Hizmetlerinde direktör olmadan önce Avustralya’nın önde gelen  iflas & yeniden yapılandırma danışmanlık firması Ferrier Hodgson’da kıdemli müdür olarak görev almıştır. Daha sonra Ernst and Young (E&Y) Corporate Services’e katılmış ve E&Y Tayland’da tüm kurumsal yeniden yapılandırma hizmetlerinden müştereken sorumlu olmuştur. Şu anda İngiltere merkezli serbest danışman olarak çalışmaktadır.

Sn. Broomfield, University of New South Wales, Sidney’in ticaret bölümünden mezundur. Aynı zamanda Yeminli Mali Müşavirdir (YMM).

Danışmanlıklar

Sn. Broomfield İngiltere, Avustralya, Türkiye ve Asya’daki büyük şirketlerin dönüşümünün yönetilmesi alanında geniş tecrübeye sahiptir; çalışmaları sağlık sektörüne odaklanmıştır. Görev aldığı önemli projeler arasında aşağıdakiler sayılabilir:

  • Universal Hastaneler Grubu– Türkiye. Sn. Broomfield, Kordamentha tarafından Universal’de bir dönüşüm iş planı geliştirmek ve bunun uygulanmasında grubun üst yönetimine yardımcı olmak üzere proje lideri olarak atanmıştır. Görev tanımı; iş planını yeni atanan Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’ya devretmeden önce, hem uluslararası hem de yerel yatırımcılarla güçlü bir çalışma ilişkisinin geliştirilmesini de içeriyordu.
  • Phayathai Public Company Ltd – Tayland. Sn. Broomfield PricewaterhouseCoopers ekibine, US$310 milyon borcu olan grubun operasyonel ve mali yeniden yapılandırılmasında liderlik yaptı.
  • West Hertfordshire Hospital – İngiltere. Sn. Broomfield hastane grubunun dönüşüm dönemi yöneticisi olarak görev alıp, mali sonuçlarda £26 milyon zarardan £2 milyon kara çıkan bir gelişim elde etti. Sn. Broomfield projede hedeflenen tasarruflara ve zamanlamalara ulaşmayı sağlamak için sıkı hakimiyet kuran ve kapsamlı yönetim süreçleri geliştirmekten sorumluydu.
  • Bromley Hospital Trust – İngiltere. Sn. Broomfield £190 milyon cirosu olan hastanenin dönüşüm dönemi direktörü oldu ve bir yıldan az süre içinde £18 milyon açığı £5 milyon açığa düşüren mali iyileşme elde etti. Sn. Broomfield hekimler ve yönetimle birlikte çalışarak, hasta bakım süreçlerinde ciddi iyileşme ve önemli verimlilik artışına sebep olan sistematik proje yönetimi süreçlerini geliştirdi ve uyguladı.
  • Portsmouth Hospital Trust – İngiltere. Sn. Broomfield, grubun farklı kurumları arasındaki ilişkiyi geliştirerek, hasta tedavi süreçlerini koordine etti. Böylece; daha kısa yatış süresi, daha iyi kalite göstergeleri ve kaynakların daha etkin kullanımı gibi her konuda başarılı sonuçlara ulaştı.
  • Tower Hamlet Trust – İngiltere. Mali kurtarma sürecine öncülük eden Sn. Broomfield, dönemi, £3 milyon açık öngörülmesine rağmen £400,000 kar elde ederek kapattı.
  • Alphatec Electronics Public Company Ltd. – Tayland. Sn. Broomfield, US$360 milyondan fazla borcu olan, borsaya kote edilmiş bu kurumu başarıyla yeniden yapılandırdı. Alphatec, Tayland’daki en önemli yeniden yapılandırma projeleri arasında yer aldı.

Marc Philippe, MBA
Danışman

Sn. Philippe’in özel girişim fonları ve şirket birleşmeleri/ devralmaları alanında hastaneler de dahil çeşitli sektörlerde, pek çok Avrupa ülkesinde ve Orta Doğu Kuzey Afrika (MENA) bölgesinde edindiği 20 yıldan fazla tecrübesi bulunmaktadır.

Sn. Philippe 2010’den itibaren Türkiye’den çalışmaktadır. Şirket birleşmeleri ve devralmaları alanında, çok uluslu şirketleri Türkiye’ye çekmekte veya Türk girişimcilerine şirketlerini büyütmek için finansman sağlamakta yardımcı olmaktadır. Büyüme için sermaye ihtiyacı olan şirketlerde veya özel girişim fonları ile birlikte küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİler) kaldıraçla satın alınmasında kendisi de “melek yatırımcı” olarak rol almaktadır.

Sn. Philippe çeşitli sektörlerde satın almalar, risk sermayesi işlemleri, stratejik azınlık yatırımları ve kaldıraçla satın alma işlemleri yürütmüştür. Toplam aktif değerleri US$ 1.5 milyar olan leasing şirketlerinin birlikte satın alınmasına ve İtalya’daki üç numaralı Telekom operatörü Wind’in €12.2 milyar bedelle Weather Investments tarafından satın alınmasına danışmanlık yapmıştır. Wind’in alımı, o dönemde Avrupa’da yapılmış olan en büyük kaldıraçlı satın alma işlemiydi.

Sn. Philippe 2006’dan 2008’e kadar Dubai’de Abraaj Capital’da çalışmıştır. Türkiye’nin en büyük entegre sağlık şirketi Acıbadem Sağlık Grubunun Abraaj Capital’ın ortak olduğu bir şirket tarafından $1.2 milyara satın alınması işlemini yönettikten sonra, 2008’de Türkiye’ye taşınmıştır. Türkiye’deki büyümesini desteklemek ve MENA bölgesine girmesini sağlamak üzere grubun mali işlerden sorumlu genel müdür yardımcısı (CFO) olarak atanmıştır.

Kariyerine Société Générale ve Baring Brothers’da kurumsal finansman alanında başlamış olan Sn. Philippe, çalışmalarını 1994’te Duke Street Capital’de ve daha sonra GE Capital’da sürdürmüştür. 2000’de havacılık sektörünün e-ticaret ve tedarik zinciri yönetimi ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir hizmeti sağlayıcı şirket kurmuş, daha sonra 2000 yılında, sırasıyla Cognetas, Investors in Private Equity ve Abraaj Capital’da çalışmak üzere girişim sermayesi sektörüne geri dönmüştir.

Sn. Philippe iş idaresi yüksek lisans (MBA) derecesini, Fransa’daki önde gelen işletme fakültelerinden biri olan ESSEC’ten almıştır.

Atilla Akıncı
Danışman

Sn. Akıncı, organizasyonel tasarım ve geliştirme, süreç tasarımı ve insan kaynakları yönetimi, yük analizi ve işgücü verimliliği, satın alma ve sonrasında entegrasyon yönetimi, kurumsal sahiplik davranışlarının geliştirilmesi, strateji geliştirme ve yayılım sistemlerinin uygulanması ve Yüksek Performanslı Organizasyonların kurulmasında, 40 yılı aşkın tecrübesiyle önemli bir birikime sahiptir. Sağlık ve bankacılık dahil çeşitli sektörlerin yanı sıra, ABD ve Kanada gibi farklı piyasalarda da hizmet vermiştir. Farklı sektörler ve kültürlerde stratejik organizasyonel yönetim sistemlerinin kurulmasında uzmandır.

Sn. Akıncı 2006’dan beri insan kaynakları (İK) danışmanı olarak görev yapmaktadır. Şuanki müşterileri arasında, Hatemoğlu Grubu’nun yanı sıra, Washington merkezli bir medya şirketi de yer almaktadır. Daha önce 2005-2006’da, Acıbadem Sağlık Grubu’nda insan kaynaklarından sorumlu genel müdür yardımcısı olarak çalışmıştır. Gruba büyüme döneminin başlarında, değişime hazırlamak üzere katılmış ve Toplam Kalite Yönetimi tabanlı İK yaklaşımını kullanarak organizasyonu yeniden yapılandırmıştır.

Sn. Akıncı daha önce bir dizi iktisaptan sonra HSBC Bankası olan Cıngıllı Finans Grubu’nun İK genel müdür yardımcısı olmuştur. Burada 2003-2005 arasında çalışarak Demirbank’ın HSBC tarafından alınmasını takiben “Değişim ve Entegrasyon Müdürü” olarak kilit bir rol üstlenmiştir.

1999-2000 arasında Milliyet gazetesinde yazar olarak görev yaparak, genellikle güncel İK konularında yorumda bulunmuştur.

Sn. Akıncı global tecrübesini, 1999’a kadar Türkiye, Kafkaslar ve Orta Asya’dan sorumlu İK direktörü olarak çalıştığı Procter and Gamble (P&G)’a 1990’da katıldıktan sonra kazanmıştır. Bu pozisyonda 11 ülkeden sorumlu tutulmuştur. Sn. Akıncı 1994’te P&G Kanada’da özel bir projede görevlendirilmiş ve orada bir yıl çalışmıştır. P&G’nin Küresel İK Direktörleri Komitesinin bir üyesi olmuştur.

Daha önce 1982-1990 arasında İK direktörü olarak Singer Dikiş Makineleri’nde görev yapmıştır. 1971’den 1982’ye kadar Northern Telephone NETAS, Cankurtaran Holding ve Rabak gibi önemli yerel ve uluslararası şirketlerde genellikle İK alanında idari roller üstlenmiştir.

Sn. Akıncı, ekonomi bölümü lisans derecesini İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi’nden almıştır.

Üyelikler

Sn. Akıncı Türkiye’de 25 yıl boyunca Çok uluslu İK Yöneticileri Derneğinin üyesi olmuştur. 1999 depreminden sonra TÜSİAD (Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği) tarafından kurulan “Deprem Yardım Grubu” koordinatörü olarak çalışmıştır.

Ödüller & Takdirler

Sn. Akıncı P&G’de çalıştığı dönemde özel ödül sistemleri, çok uluslu organizasyonlar için çalışan görüş eğilimi araştırmaları, iş süreçlerinin basitleştirilmesi ve risksiz sendika görüşmeleri alanlarında şirket çapında çeşitli ödüller almıştır.

1985’te ise Singer Dikiş Makineleri tarafından “En İyi Şirket Organizasyonu Ödülü”ne layık görülmüştür.

Charles Shaw, MD, FFPH, FHSM, HCOM

Danışman

Sn. Shaw, hastane performans yönetim sistemleri, standartlaştırma programları, kalite ve güvenlik sistemleri tasarımları ve uygulamalarında 40 yılı aşan tecrübeye sahiptir. Dünya Bankası ve Dünya Sağlık Örgütü (World Health Organization/ WHO) gibi uluslarüstü kurumlara ve özel hastane sistemlerine, çeşitli ülkelerde hizmet sunmuştur. Orta ve Doğu Avrupa, eski Sovyet Cumhuriyetleri, Afrika, Orta Doğu ve Asya’daki çeşitli ülkelerin sistemlerini incelemiştir.

2011-2010 döneminde WHO Europe (Arnavutluk, Bosna, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Ermenistan, Hırvatistan, Litvanya, Slovenya) Bölgesi’ne danışmanlık yapmıştır. Öncesinde, 1994-2001 yılları arasında, Londra’daki CASPE Research’ün klinik kalite ve denetim programının direktörlüğünü yapmıştır. CASPE’deki görevi esnasında, Londra’daki Health Quality Service’e de 1998-1999 yılları arasında yarı-zamanlı sağlık politikaları danışmanı olarak hizmet vermiştir.

1990’da, South Western Regional Health Authority (SWRHA)/CASPE adına Bristol’da, Hastane Akreditasyon Programı’nı kurmuş, 1999’a kadar da programın direktörlüğünü yürütmüştür.

1989’da Sn. Shaw, yarı-zamanlı tıbbi denetim direktörü olarak Londra’daki King’s Fund Centre’a katılmış, 1992 yılına kadar burada çalışmış, aynı zamanda burayı temsilen Sağlık Bakanlığı’nda görevlendirilmiştir. 1989-1994 döneminde, bu görevine ilave olarak, SWRHA’da halk sağlığı alanında danışman ve University of Bristol’da Bristol Klinik Denetim Birimi’nin program direktörü olarak görev almıştır. 1984-1988 yılları arasında, King’s Fund Centre‘ın ulusal kalite projesinin liderliğini yapmıştır.

Kariyerine 1969’da Cheltenham General Hospital’da cerrahi birim yöneticisi olarak başlamış, daha sonra 1988 yılına kadar Bermuda Hospitals Board, Canadian Council Hospital Accreditation, Gloucestershire Area Health Authority, Cheltenham District Health Authority ve King’s Fund Centre gibi çeşitli kurumlarda tıbbi/ idari görevlerde bulunmuştur.

1969 yılında University of London’dan tıp doktoru olarak mezun olmuş, 1977’de Canadian Hospital Association’dan Sağlık Kurumları ve Yöneticiliği sertifikasını almıştır. Doktorasını 1986 yılında, “İngiltere Ulusal Sağlık Sistemleri Standardizasyonu” alanında University of Wales’de yapmış, 1991’de ise Halk Sağlığı Bölümü’nde halk sağlığı ve Institute of Health Services Management’da sağlık yöneticiliği ihtisasını tamamlamıştır.

Danışmanlıklar

Sn. Shaw halen WHO Europe Observatory (Berlin)’e Avrupa’da sertifikasyon, akreditasyon ve mevzuat’a ilişkin bir rapor hazırlamakta olup, Avrupa kökenli kuruluşlardan oluşan bir sivil toplum örgütü konsorsiyumuna (Brüksel) Avrupa için hastane standartlarının belirlenmesinde (SANITAS projesi) liderlik etmektedir. Centre for Clinical Governance Research, University of NSW (Sydney)’e akreditasyon sistemlerinin değerlendirilmesinde (ACCREDIT projesi) ve Avrupa Komisyonu’na (Barcelona) Avrupa Birliği’ndeki hastanelerin değerlendirilmesinde (DUQuE Araştırma projesi) danışmanlık yapmaktadır. Üzerinde çalıştığı temel projeler arasında, University Research Council- USA (Jakarta)’ya Endonezya’daki akreditasyon sistemlerinin değerlendirilmesinde ve WHO South East Asia Regional Office (Kuala Lumpur)’a Endonezya ulusal akreditasyon programına teknik destek projesi kapsamında ulusal kalite kaynaklarının değerlendirilmesinde danışmanlık yapmak yer almaktadır.

Üyelikler

Royal College of Surgeons of Edinburgh’da denetim komitesi, Picker Institute Europe’da yönetim kurulu ve Joint Commission Journal on Quality and Safety’de yayın komitesi üyelikleri yapmıştır.

Sn. Shaw halen, Avrupa Birliği’nin Health Policy Forum’unda, European Society for Quality in Healthcare’in temsilcisi olarak yer almaktadır. International Society for Quality in Healthcare’in ise başkanlığını yapmıştır. European Accreditation Network’de başkanlık, Joint Commission International Accreditation’da Avrupa Danışma Kurulu üyeliği görevlerinde bulunmuştur.

European Society for Quality in Healthcare’in kuruculuğunu ve icra kurulu üyeliğini yaparken, UK Accreditation Forum’un ve Royal Society of Medicine Quality Forum’un kuruculuğunu ve başkanlığını yapmıştır.

Yayınlar

Sn. Shaw’ın toplam 150 adet yayını arasından seçilenlerden bazıları aşağıda verilmiştir:

  1. Shaw CD, Kutryba B, Crisp H, Vallejo P, Sun˜ol R. Do. European hospitals have quality and safety governance systems and structures in place? Qual. Saf. Health Care 2009;18;i51-i56 doi:10.1136/qshc.2008.029306
  2. Groene, N Klazinga, K Walshe, C Cucic, C D Shaw, and R Suñol. Learning from MARQuIS: future direction of quality and safety in hospital care in the European Union. Qual Saf Health Care 2009; 18 (Suppl 1): i69-i74. doi:10.1136/qshc.2008.029447
  3. R Suñol, P Vallejo, A Thompson, M J M H Lombarts, C D Shaw, and N Klazinga. Impact of quality strategies on hospital outputs, Qual Saf Health Care 2009; 18 (Suppl 1): i62-i68. doi:10.1136/qshc.2008.029439
  4. Shaw CD, Bruneau C, Kutryba B, de Jongh G, Sunol R. Towards hospital standardization in Europe, International Journal for Quality in Health Care 2010; 22: 244-9 doi: 10.1093/intqhc/mzq030
  5. Shaw CD, Kutryba B, Braithwaite J, Bedlicki M, Warunek A. Sustainable Healthcare Accreditation: messages from Europe in 2009. International Journal for Quality in Health Care 2010; 22: 341-50
  6. Shaw CD, Groene O, Mora N, Sunol R Accreditation and ISO certification: Do they explain differences in quality management in European hospitals? International Journal for Quality in Health Care 2010; doi: 10.1093/intqhc/mzq054
  7. Alkhenizan A, Shaw C. Impact of accreditation on the quality of healthcare services: a systematic review of the literature. Ann Saudi Med. 2011 Jul-Aug;31(4):407-16. doi: 10.4103/0256-4947.83204.PMID: 21808119
  8. Shaw CD, Jelfs E, Franklin P. Implementing recommendations for safer hospitals in Europe: the SANITAS project. EuroHealth 2012; 18: 26-8
  9. Braithwaite J, Shaw CD, Moldovan M, Greenfield D, Hinchcliff R, Mumford V et al Comparison of health service accreditation programs in low- and middle-income countries with those in higher income countries: a cross-sectional study. International Journal for Quality in Health Care 2012; doi: 10.1093/intqhc/mzs064
  10. Shaw CD, Braithwaite J, Moldovan M, Nicklin W, Grgic I, Fortune T,  Whittaker S Profiling healthcare accreditation organisations: an international survey. Accepted Int J Qual Healthcare Jan 2013
  11. Shaw CD, Stennett P. Certification, accreditation and supervision of healthcare in Europe. In preparation
  12. Shaw CD, Groene O. External assessment of healthcare: accreditation, certification, supervision. Chapter in Busse R, Klazinga N, Røttingen J-A, Garrido MV (eds) Improving quality in European health systems – a comprehensive framework approach. WHO European Observatory on Health Systems and Policies. In preparation
  13. Shaw CD. European policy and guidance relevant to standards for health care. Chapter in Busse R, Klazinga N, Røttingen J-A, Garrido MV (eds) Improving quality in European health systems – a comprehensive framework approach. WHO European Observatory on Health Systems and Policies. In preparation

Anne L. Rooney 

Danışman

Sn. Rooney, global danışmanlık ve yönetim alanındaki 20 yılı aşkın çalışması süresince, sağlık sistemlerinin kuvvetlendirilmesi ve performanslarının iyileştirilmesi alanında uzmanlaşmıştır. Temel olarak odaklandığı konular performans iyileştirme, akreditasyon standartları, kalite değerlendirme, hasta güvenliği ve global akreditasyon sistemleri olmuştur. Sağlık kurumları, sağlık bakanlıkları, Dünya Bankası, U.S. Agency for International Development, kamu hastane birlikleri ve sektörel/ danışmanlık alanındaki diğer firmalarla çalıştı. Johnson & Johnson, 3M, RAND Corporation ve PricewaterhouseCoopers gibi kurumlarla, sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında karşılaşılan zorlukları gidermek üzere işbirlikleri yapmıştır. Sağlık sektörü danışmanları, kamu görevlileri ve diğer paydaşlarla ve farklı ülkelerde değişik kültürlerde çalışma becerisine sahip olmasıyla ve kuvvetli liderlik özelliğiyle tanınır.

2006 yılından beri, Joint Commission Resources (JCR) ve Joint Commission International (JCI)’de, Global Danışmanlık Hizmetleri’nden sorumlu genel müdür yardımcılığı görevini yürütmüş, bu kapsamda grubun tüm danışmanlık hizmetlerine liderlik etmiştir. Bu birime 1993 yılında danışman olarak katılan Sn. Rooney, 1999’da danışmanlık hizmetlerinden sorumlu direktör, 2002’de ise uluslararası hizmetlerden sorumlu direktör olarak atanmıştır.

Danışmanlık hizmetleri alanında görev almadan önce, 1990-1993 yılları arasında, JCI’ın Evde Bakım Hizmetleri Akreditasyon Programı direktörlüğünü yürütmüştür. Anne bu birime, 1986 yılında direktör yardımcısı olarak katılmıştır.

1975-1986 dönemi arasında, Metropolitan Medical Center, Minneapolis’de onkoloji hemşiresi, Methodist Hospital, Minnesota’da hemşirelik hizmetleri müdürü ve Hospice of Proviso-Leyden, Illinois’de direktör olarak çalışmıştır.

University of Iowa, Iowa City’den hemşirelik alanında lisans (1975), Rush University, Chicago’dan onkoloji hemşireliği alanında yüksek lisans (1981) dereceleri almıştır. Sonrasında, University of Illinois, Chicago’da halk sağlığı alanında master (1993) ve Loyola University of Chicago’da felsefe ve sağlık etiği alanında (1995) üst ihtisas yapmıştır.

Ödüller ve Takdirler

1981’de, hemşirelik master programı esnasında üstün akademik başarılarından ötürü Rush University’den Dean Luther Christman Award for Superior Academic Achievement almıştır.

Yayınlar

Sn. Rooney’in yayınları arasından seçilenler aşağıda verilmiştir:

1) Anne Rooney. Interview by Akhil Tandulwadikart and Rajeshwer Chigullapalli on “World Class via Accreditations,” Asian Hospital and Healthcare Management 11 (2006): 7-9.

2) Anne Rooney and Paul van Ostenberg. Licensure, Accreditation, and Certification: Approaches to Health Services Quality (Bethesda, MD: USAID Quality Assurance Project, 1999).

3) Anne Rooney. Ethical Issues and Patient Rights across the Continuum of Care. (Oakbrook Terrace, IL: Joint Commission, 1998).

Ionut Patrahau, MBA
Sn. Patrahau Romanya’da bankacılık ve sağlık sektöründe çok tanınan bir CEO’dur. Hizmet verdiği kurumların sağlıklı büyümesi için finansal enstrümanların ve yönetim tekniklerinin en iyi şekilde kullanılması temel uzmanlık alanlarındandır. Çalışma hayatına, Romanya ve Moldavya’da ulusal ve uluslar arası bankalarda yöneticilik yaparak başlamıştır. Banca Transilvania’nın pazar değerinin 5 yılda 100 milyon dolardan 2 milyar dolara çıkmasında temel rol oynamıştır. Bankacılık döneminin son yılında, tıp dünyasını daha yakından tanımak için bir yıl Cluj Napoca Tıp Fakültesi’nde okumuştur. O yıl bankanın Doktorlar Departmanını kurarak, tıp mensuplarına 300 milyon dolardan fazla kredi kullandırmıştır.

Gıda, petrol ve gaz, otelcilik gibi değişik sektörlere danışmanlıklar yaptıktan sonra, Romanya sağlık sektörünün ikinci büyük zinciri olan Regina Maria’nın CEO’luğunu yapmıştır. Bir yıl boyunca yönetimin yeniden yapılandırılması, doktorlarla ilişkilerin iyileştirilmesi, klinik alt yapının standardizasyonu, grubun yeni hastanesinin açılması gibi büyümeyi ve kârlılığı artırıcı projeleri yönetmiştir.

Halen, European Bank for Reconstruction and Development ile yürüttüğü projeyle finans sektörüyle ilişkisini devam ettirmektedir; ticari bankaların kurumsal yönetişiminin önemi üzerine çalışmaktadır.

Sn. Parathau, Washington University of Seattle’dan MBA ve University of Philadelphia, Wharton’dan birleşme ve satın alma uzmanlığı sertfikalarına sahiptir. Harvard Business School’da, üst düzey yöneticilik eğitimlerine katılmıştır.