Performans İyileştirme

ValueHealth hastanelerin, sektör hakkında stratejik bakış açısına sahip olmaları, hizmet portföyünü iyi yönetmeleri ve yapılandırılmış bir strateji ve yatırım süreci geliştirmeleri gerektiğine inanır.

Piyasa koşulları, mevzuat çalışmaları, reformlar, teknolojik gelişmeler ve tüketici davranışları, ülkeleri ve sağlık sektörünü yeniden şekillendirir. Müşterilere; bir yandan performanslarını artıran, diğer yandan da günümüzün kısıtlı kaynakları dahilinde işlerliği olan çözüm önerileri geliştirebilmek, her geçen gün daha büyük önem kazanıyor.

ValueHealth takımı olarak, karmaşıklığı, maliyeti ve riski azaltacak yönde tasarlanmış operasyonel çözümler geliştirebilmek için, farklı disiplinlerden oluşan üyelerimizle, kişiye özel yaklaşımlar sunarız. Çözümlerimiz; sağlık politikaları, mevzuat, sağlık veri tabanı, insan kaynakları, satın alma ve lojistik, mali işler, teknoloji ve pazarlama gibi alanlardaki tecrübemize dayanır.

Performansın optimal iyileştirilmesine yönelik planımızı, hastanenin ihtiyaçları ve fırsatlarının üzerine kurar, hastane temsilcileri ile birlikte oluştururuz. Önerdiğimiz iyileştirmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak içinse müşterilerimize, aşağıdaki şekilde destek olabiliriz:

  • Belirlediğimiz alanlardaki sorunları çözmek üzere, Master Plan hazırlarız
  • Kilit öneme sahip alanlarda performans artırıcı önerilerin yürütülmesini ve devamlılığını sağlamak için, Master Plan’ın uygulanmasını yönetiriz
  • Master Plan’daki hedeflere göre sapmayı izler ve yönü düzeltmek üzere atılacak yeni adımlar belirleriz

Performansı iyileştirmek üzere inceleyebileceğimiz alanlardan bazıları aşağıdaki gibidir:

Klinik Hizmetlerin Mükemmeliyeti

  • Hastanın erişimi ve sayısı, hasta bakım seviyesi
  • Klinik hizmetin geliştirilmesi, verimliliği ve bakım sonucu
  • Doktor istihdamı, ödeme modelleri ve devamlılığı
  • İnsan kaynakları yönetimi
  • Performans karşılaştırma / Temel Performans Göstergeleri
  • İş akışı analizi ve yeniden tasarlanması– Yalın 6 Sigma uygulamaları gibi
  • Entegre Bakım Sisteminin tasarlanması – sağlık hizmeti sunucusunun kendi sistemi içindeki çözümler (dikey entegrasyon) veya farklı hizmet sunucuları arasındaki işbirliği çözümleri (yatay entegrasyon)

Gelirlerin İyileştirilmesi

  • Gelir Döngüsünün analizi ve iyileştirilmesi- gelir kaybının önlenmesi, gelirin yönetilmesi ve tahsilatı
  • Pazarlama stratejilerinin tasarlanması ve uygulanması
    – Segmentasyon ve odaklanma
    – Müşteri hizmetleri stratejisi ve ürün geliştirilmesi
    – Ürün ve müşteri kârlılığı
    – Kanal yönetimi ve etkinliği
    – Fiyatlandırma stratejisi
    – Sağlık sigortası şirketlerine yönelik stratejik yönetim
    – Satış ve pazarlama verimliliği
    – Müşteri İlişkileri Yönetimi

Kalite

  • Klinik süreçlerin yeniden tasarlanması
  • Hasta deneyiminin iyileştirilmesi
  • Hasta güvenliğinin artırılması
  • Kaynak kullanımı ve kalite maliyeti
  • Temel Performans Göstergeleri – tasarım, izleme ve raporlama

Maliyet Yönetimi ve Genel Giderlerin Optimizasyonu

  • Faaliyet ve süreçlerin optimizasyonu
  • Personel, malzeme, satış ve pazarlama maliyetlerinin yönetimi
  • Tedarikçilerin yönetimi
  • Lojistiğin planlanması
  • Bilgi Sistemleri uygulamalarının ve altyapısının yönetimi
  • Mali ve idari verimlilik
  • Gayrimenkullerin lokasyonunun ve koşullarının optimizasyonu
  • İdari işlerin konsolidasyonu

Organizasyonel Gelişim

  • Organizasyon yapısının tasarlanması – dengeli bir hesap verme sorumluluğu tasarlanması
  • Liderliğin şekillendirilmesi – sahip olunması gereken değerlerin ve becerilerin tarif edilmesiyle
  • Çalışanların yetkinliklerin geliştirilmesi
  • Yönetim raporlaması

Diğer

  • Bütçeleme / mali planlama
  • Bilgi Teknolojileri uygulamalarının ve altyapısının tasarlanması
  • Sağlık mevzuatı risklerini de içeren Kurumsal Risk Yönetimi önerileri geliştirilmesi